Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace obličejové mimiky pro robotickou hlavu
Pospíchal, Tomáš ; Brablc, Martin (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím zpětné projekce pro vizualizací mimiky sociobota. Je navržena a implementována kalibrace obrazu k zamezení deformace a změny jasu promítaného obrazu způsobenou zakřivením projekční plochy. Identifikace deformace provedena pomocí promítané šachovnice. K aproximaci deformace použita metoda pohyblivých vážených nejmenších čtverců (MLS). Dále je navržena testovací soustava a úprava projektoru pro krátkou promítací vzdálenost.
Design of a mobile projection device supporting the virtual reality environment
Šooš, Marek ; Blecha, Radim (oponent) ; Tůma, Zdeněk (vedoucí práce)
This work deals with the analysis of the state and development of virtual reality and AR. In this work I described in detail the advantages and disadvantages of individual technologies, history, present state and trends in development these technologies. In addition to modelling components in a virtual environment, the current state of the art allows the assembly or disassembling of individual machinery as well as testing their functionality and mechanical properties, using special goggles and gloves. The basis for creating 3D images are special projectors, in one, two, or quadruple configurations. The aim of this bachelor thesis is to design a modular and flexible box for the projectors. The designed concept allows for different flexible arrangements of one, two or four projectors, while providing us with simple and accurate alignment.
Zpracování dat z termokamery
Malík, Dalibor ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením termokamerou s minimalizací chyb během měření. Vysvětluje základní pojmy v oblasti termografie a je popsána realizace zpracování dat z termokamery se zpětnou projekcí graficky upraveného termogramu do měřené scény. S daným souvisí návrh scény, kalibrace termokamery s projekčním zařízením, rektifikace obrazu, možnosti zpracování termogramu pro vyzdvižení zajímavých informací a realizace ovládání v podobě uživatelského rozhraní. Dosažené výsledky jsou analyzovány a zpětně vyhodnocovány.
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Tomeček, Adam ; Najman, Pavel (oponent) ; Zahrádka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou herního rozhraní pro dataprojektor a snímač pohybu dlaní Leap Motion. Popisuje princip mapování obrazu na objekty a různé druhy mapování a jejichy využití. Praktická část se zabývá návrhem herního rozhraní pro Leap Motion a dataprojektor a návrhem demonstračních her. Rovněž je zde popsán postup testování implementovaného rozhraní a her s uživateli a výsledky testování.
Konstrukční řešení mechanismu přepínání turistické clony projektoru světlometu automobilu
Škývara, Tomáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout mechanismus turistické clony, který by mohl nahradit současný mechanismus na projektoru společnosti Visteon-Autopal. Práce byla zaměřena na rešerši současně používaných řešení a především na návrh mechanismu. Návrh byl zpracován především po mechanické stránce a vytvořené varianty byly určeny pro získání konstrukčních doporučení pro konstrukci turistické clony v projektoru.
Rozhraní pro hry s dataprojektorem a Leap Motion
Kendra, Matej ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V této práci jsou popsána různá rozhraní určená člověku k hraní her a postupně jsou vyobrazeny modernější i běžně dostupná rozhraní. Blíže práce popisuje, jakým způsobem lze hrát hry na běžném dataprojektoru a senzorech pro detekci gest - Kinect a Leap Motion. Projekt je zaměřen na vyhodnocení aspektů návrhu deskové hry s těmito prvky a také na potřebnou kalibraci obrazu projektoru a Leap Motionu. Část projektu je věnována popisu deskové hry Osadníci z Katanu, z jejichž pravidel je vytvořena specifikace a možnosti hráče. Podle těchto znalostí je pak popsán návrh hrací sestavy a návrh několika typů rozhraní hry. Práce jednoduchým způsobem popisuje implementaci hry a v závěrečných kapitolách popisuje způsob testování vytvořeného rozhraní. Posledním obsaženým tématem je vyhodnocení z pohledu testovaných uživatelů.
3D skener se strukturovaným osvětlením
Hadzima, Jaroslav ; Chromý, Adam (oponent) ; Jelínek, Aleš (vedoucí práce)
3D skener je zariadenie, ktoré je schopné analýzou najčastejšie obrazových dát vytvoriť model skenovaného objektu. Rozdelenie 3D skenerov sa delí na kontaktné a bezkontaktné. Táto práca je zameraná na problematiku 3D skenovania s využitím bezkontaktných optických skenerov, konkrétne využívajúcich štruktúrovaného osvetlenia vo forme vzorov v Grayovom kóde. Postupne vyhodnocujem jednotlivé hardvérové a softvérové úskalia v priebehu skenovania, od kalibrácie až po výsledné mračno bodov. V práci sú uvedené rozbory testov, skúmajúcich kvalitu, presnosť a limitácie skenovania touto metódou. Celé systém je pri tom aplikovateľný na mobilnom robotovi a zároveň plne vzdialene ovládateľný. Väčšina výpočtov sa odohráva na Raspberry Pi 3 model B a samotná vizualizácia prebieha na počítači.
Realizace 3D skeneru na bázi strukturovaného světla
Přikryl, Matouš ; Brablc, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
V úvodu se práce zabývá různými druhy 3D skenerů. Následně se zaměřuje na funkci 3D skeneru využívajícího ke své funkci strukturované světlo. Zabývá se celým procesem skenování od kalibrace, přes optickou triangulaci, až po generování struktury skenovaného objektu. V druhé části práce popisuje realizaci jednoduchého 3D skeneru s využitím vybavení Mechatronické laboratoře a jeho schopnosti v různých okolních podmínkách.
Návrh vhodné technologie digitálního světelného zdroje s vysokým rozlišením s důrazem na využití v automobilovém průmyslu
Machač, Petr ; Rubeš, Ondřej (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Digitální světelné zdroje s vysokým rozlišením představují nový způsob komunikace automobilu s ostatními účastníky silničního provozu. Inteligentním přepínáním dálkových světel či projekcí různých výstražných nebo informačních symbolů na vozovku je možné předcházet mnohdy i tragickým dopravním nehodám. Cílem této práce je seznámit se se současnými technologiemi automobilového osvětlení, následně zvolit vhodnou technologii pro zdroj s vysokým rozlišením a navrhnout prototyp mechatronického osvětlovacího systému.
Deskové hry na interaktivním stole
Svoboda, Petr ; Najman, Pavel (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na využití principů hmatatelného uživatelského rozhraní (tangible user interface) a prostorové rozšířené reality (spatial augmented reality) ke hraní deskových her. Za tímto účelem vznikl systém nazvaný interaktivní stůl. Jedná se zároveň o hardwarové i softwarové řešení. Hardwarová část řeší uchycení hloubkové kamery a projektoru nad stolem. Softwarové řešení se na jedné straně zabývá kalibrací systému hloubkové kamery a projektoru použitím známých postupů pro kalibraci kamery a na straně druhé řeší úlohy z oboru počítačového vidění. Tato percepční část je jádrem celé práce a pro účely hraní deskových her poskytuje informace o poloze fyzického herního předmětu, fyzické herní desky a výpočtu masky pro maskování rušivých objektů. Pro účely demonstrace možností systému vznikla výuková demonstrační aplikace. Interaktivní stůl nabízí nové možnosti hraní deskových her v reálném prostředí kombinací prvků rozšířené reality a reálných objektů a s tím spojené nové uživatelské zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.